Montaña Madrid corona els ‘7 picos’

Una expedició de Montaña Madrid va completar la ruta circular ‘clàssica’ de Navacerrada. Ens ho explica el seu delegat, Cándido del Castillo:

La millor manera d’acomiadar el 2021 va ser cruspir-nos els ‘Siete Picos’, en ruta circular des del Puerto de Navacerrada.

Després d’un llarg periple obligat sense poder sortir a la muntanya, la secció Montaña Madrid va recuperant a poc a poc la forma. La ruta va consistir a anar recorrent els set cims i tornar per l’Smiht, des del coll Ventoso. En total, van ser 10 quilòmetres amb 500 metres de desnivell.

A un quart de deu del matí, érem 10 els qui ens vam reunir al peu del port: Diego, Lola, Concha, Marijose, Carmen, Paco, Celia, Miki, Fefi i el que us ho explica. Vam prendre cafè a l’Arias i a les 9.45 h ens vam posar en marxa pel sender que puja enganxat a la pista d’esquí; cim amunt a la recerca de la cinglera de la Mare de Déu de les Neus. que vam arribar en mitja hora seguint sender ben marcat.

Parada per fer fotos amb la verge i vam continuar fins al coll on se separa el camí Herreros a l’esquerra. Emprenem la pujada més gran fins al setè cim, el primer que ens va tocar pujar a nosaltres: el Somontano que, amb 2.138 metres, és el més alt de tots. Vam continuar pel camí pedregós, que va alentir la nostra marxa.

En dos grups

En un moment donat, ens vam separar en dos grups, uns vam fer ruta cap al nord i uns altres ho vam fer de cara al sud. Ens vam ajuntar de nou entre el cinquè i el quart cim, per continuar plegats fins al coll Ventoso, on vam dinar. Posteriorment, vam reprendre la marxa pel camí Smiht, fins al Port de Navacerrada.

Eren les quatre de la tarda tocades quan ens vam asseure a les taules de la terrassa del bar on ens vam prendre tranquil·lament un refresc abans d’acomiadar-nos. Havíem gaudit d’una jornada de muntanya intensa en la millor companyia, la dels amics.

Entrada anterior
Amor, pandèmia i Teatral!
Entrada següent
Empordà i la Selva, dues seccions que juguen a l’atac!