Caminants Lleida compateix l’expedició als volcans

“Els qui som de Lleida vam cap a mig matí, amb la intenció d’arribar a Olot a l’hora de dinar, on havíem quedat amb els companys o companyes de la Seu, de Barcelona i de Girona”, explica el delegat de Caminants Lleida, Joaquim Manau, la secció convocant d’aquesta ‘escapada’ de tres dies juntament amb caminaires d’altres llocs. Tot un exemple d’activitat compartida.

En la primera jornada, el grup va fer una visita guiada al nou Museu Espai Cràter, per posar-se en context de tot el que calia saber sobre els volcans, abans d’anar-los a visitar.

‘Expedició’ compartida

Tot seguit, “vam fer el primer ascens fins al volcà Montsacopa, des d’on vam saludar la posta de sol”. El grup va fer nit en un hotel d’Olot i l’endemà, a primera hora, va ‘explorar’ el volcà de Santa Margarida, al qual vam baixar fins al fons del cràter. El següent volcà, el grup va visitar-lo ‘còmodament’ instal·lat en un carrilet, que imitava i volia recordar l’antic trenet que comunicava Olot amb Girona, i amb el qual van fer el tomb complet al volcà  Croscat.

La jornada acaba a la localitat de Santa Pau, on desprès de fer un tomb per la seva plaça, acabem dinant a Can Fesol, on els caminaires van fer una degustació dels fesolets típics d’aquesta vila.

Un merescut dinar per preparar la propera visita a la famosa Fageda d’en Jordà, un tresor natural que, primerament, el grup va conèixer damunt d’uns carruatges tirats per cavalls per, tot seguit, completar l’experiència amb una caminada per la ruta del poeta Maragall.

Les quatre gorges

En l’última jornada d’aquesta ‘escapada’ conjunta, Caminants Lleida va conèixer l’entorn de les Planes d’Hostoles, on va visitar les quatre Gorges “per una ruta que les connecta totes quatre d’uns 12 quilòmetres, molt agradable: primer vam fer gorja de la Plana, desprès la del Molí dels Murris, tot seguit Can Poetí i finalment la que es troba més llunyana i amagada, la de Santa Margarida”, detalla el delegat.

El menú de la Fonda Arnau, “tot i que aquí tothom ens coneix per Can Remena, com ens va dir el seu propietari”, va posar el colofó perfecte a l’escapada conjunta dels caminaires lleidatans, barcelonins i gironins. Fins la propera!